Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Türkiye Özel Okullar Derneği’nin her yıl geleneksel olarak eğitimcilere ve psikolojik danışmanlara yönelik düzenlediği Rehberlik Sempozyumu’na bu yıl Özel SEV Lisesi (SAC) ev sahipliği yaptı. Türkiye Özel Okullar Derneği 19. Rehberlik Sempozyumu’nda bu yıl, akran zorbalığından yola çıkarak ‘daha barışçıl bir okul ortamı’ yaratmanın yolları tartışıldı. Özel SEV Lisesi (SAC), bu yıl 19.su düzenlenen Türkiye Özel Okullar Derneği Rehberlik Sempozyumu’na ev sahipliği yaptı. Türkiye Özel Okullar Derneği 19. Rehberlik Sempozyumu’nun teması, bu yıl, akran zorbalığından yola çıkılarak ‘daha barışçıl bir okul ortamı yaratmak’ olarak belirlendi. Özel SEV Lisesi’nin (SAC) kuruluş temelinde yer alan “3S”; kendine saygı, diğerine/başkalarına saygı ve çevreye saygı ilkesinden esinlenerek belirlenen konunun başlığı da “Daha Barışçıl Bir Okul İklimine Doğru” olarak seçildi. Sempozyumda; 12 yıl zorunlu eğitim sisteminde bulunan öğrencilerin, yaşam alanı olan okullarda hoşgörü, saygı ve barış gibi kavramların, okul ikliminde var olmasının önemine vurgu yapıldı. Ayrıca bu barışçıl ortamı sağlamak için de okulun yöneticilerinden başlayarak, öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin sorumluluk sahibi olduğu mesajı verildi.

 

Özel SEV Lisesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü’nün ev sahipliğinde yapılan sempozyumun içeriği de konuyla ilgili tüm paydaşları kapsayacak biçimde düşünüldü. Sempozyumun konukları ve konu başlıkları bu doğrultuda planlandı. Zengin bir içerikle Özel SEV Lisesi’nde düzenlenen seminerin ana konuşmacısı, Portekiz Coimbra Üniversitesi Çocuk ve Ergen Kliniği’nde, Klinik Psikolog ünvanıyla görev yapan Dr. Carlos Fernando de Paulo Carona oldu. Klinik Psikolog Dr. Carona, tanımlanması oldukça güç olan akran baskısı ve zorbalık kavramlarını açıklayarak, okullarda bu soruna yönelik kullanılabilecek müdahale yöntemlerini anlattı.

Açılış konuşmasını, akran baskısının yaşandığı farklı alanların tartışıldığı bir panel takip etti. Facebook Kamu Politikaları Türkiye Sorumlusu Nilay Erdem, siber ortamda yaşanan zorbalıkla ilgili deneyimlerini aktardı. Aile Terapisti Yrd.Doç.Dr.Murat Dokur, aile yaşantılarının kişinin zorba ya da kurban olma davranışı göstermesi üzerindeki etkilerini tartıştı. Aynı panelde, Klinik Psikolog Yıldırım Güneri de flört ilişkisinde yaşanan zorbalık davranışlarını ve sonuçlarını örneklerle aktardı. Sempozyumun öğleden sonra yapılan oturumu ise iki ana ve dört alt başlıkta planlandı. “Akran Zorbalığına Okul Yaşamında Müdaheleler” bölümünde; SEV Üsküdar İlkokulu, Şişli Terakki Vakfı Ortaokulu ve Üsküdar Amerikan Lisesi’nde görev yapan psikolojik danışmanlar, bir uzman eşliğinde vaka tartışması yaptılar. Aynı zaman diliminde, “Akran Zorbalığına Pedagojik Müdaheleler” başlığıyla paralel oturum gerçekleştirildi. Paralel oturumda; İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Anlaşmazlık Çözümü Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü ve Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Abbas Türnüklü ile Adnan Menderes Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Serdar Sağkal, Türkiye çapındaki pilot okullarda uygulanan “Akran Arabuluculuğu ve Barış Eğitimi” alanındaki örnek uygulamaları katılımcılarla paylaştılar.

 

Günün son paneli, Özel SEV Lisesi Okul Müdürü Elvan Tongal, Saint Benoit Lisesi Öğretmeni Arife Doğutan, Özel SEV Lisesi Okul Aile Birliği Başkanı Ayla Denisenko, Özel SEV Lisesi Öğrenci Birliği Temsilcisi Ece Akgün’ün katılımıyla, katılımcıların somut bilgiler ile günü tamamlamasına fırsat sunacak şekilde gerçekleşti. Psikanalist Sezai Halifeoğlu’nun yöneticiliğini yaptığı panelde, önleyici olmak adına zorbalığa karşı atılması gereken adımlar; öğretim kadrosu, okul yönetimi, okul aile birliği ve öğrenci meclisi temsilcilerinin katılımıyla tartışıldı. Barışçıl bir okul ortamı yaratmanın okulun tüm paydaşlarının sorumluluğunda olduğu inancıyla planlanan Türkiye Özel Okullar Derneği 19. Rehberlik Sempozyumu’na; 500’e yakın sayıda katılım sağlandı. Türkiye’nin her köşesinden okul yöneticileri, öğretmenler, psikolojik danışmanlar, veliler ve konuya ilgi duyan herkes sempozyuma katıldı.

Videolar