Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

SAC’de IB Programı

 

SAC, IB Diploma Programını uygulamak üzere gerekli başvurularını yapmış, bir yıl gibi kısa süren hazırlık dönemi sonunda Mayıs 2016’da gelen resmi onay ile IB Dünya Okulu olmuştur.

 

IBDP Türkiye’de 44 okulda, dünya genelinde ise 140 ülkede 4546 okulda sunulan bir program. Üniversite yaşamına mükemmel hazırlık sağladığı için dünyanın en önde gelen üniversiteleri tarafından kabul ediliyor, küresel şirketler gibi işverenler tarafından da takdir ediliyor.

 

Bu program denge, derinlik ve genişlik bileşimi sunuyor, çünkü öğrenciler altı farklı disiplinden altı konu seçebiliyor, bunların üç tanesi Yüksek Düzeyde (HL) alınıyor ve Standart Düzeye (SL) kıyasla daha geniş bir konu yelpazesi veya SL’deki bazı konularda daha fazla derinlik içeriyor.

 

 

Grup Disiplin
1 Öğrencinin ana dilinde Dil ve Edebiyat
2 Okulda öğrenilen dilde Dil Öğrenimi
3 Bireyler ve Toplumlar
4 Fen
5 Matematik
6 Sanat veya yukarıda belirtilen gruplardan birinde uzmanlık

 

Ayrıca aşağıda açıklanan temel kuralların yerine getirilmesi gerekiyor:

 

Bitirme Tezi:

 

Öğrencinin IB’nin listesinde yer alan disiplinlerden birinde seçtiği bir konu hakkında gereken tüm akademik geleneklere uygun şekilde yazdığı araştırma ödevi.

 

Bilgi Kuramı:

Çeşitli disiplinlerde ve günlük yaşamda düşünme ve kavrama türlerinde etkinlikler ve fikir yürütme dersi.

 

CAS – Yaratıcılık, Eylem, Hizmet: 

Topluma katılma, güzel sanatlar ve fiziksel veya organizasyon/işbirliği alanlarında sınıf dışında düzenlenen etkinlikler dersi.

 

IBDP öğrencilerinden disiplinler arasında ve kendi yaşamları ile okulda öğrendikleri arasında bağlantılar kurmaları, birden fazla dilde iletişim kurabilen kendi kendine öğrenebilen kişiler olmaları, kendi kültürlerinden farklı kültürleri anlamaları ve daha barışçı, sürdürülebilir ve adil bir dünya kurmakta etkin rol almaları bekleniyor.

 

IB’nin Avantajları

 

  • Belirsiz ve karmaşık gelecekte yaşam boyu öğrenmeye daha iyi hazırlanmak.
  • Yurt dışındaki en önde gelen üniversiteler tarafından kabul edildiği için çoğu durumda pek çok derste ileri konumda olmak ve bazı durumlarda erken mezun olmak.
  • Türkiye’deki en iyi özel (vakıf) üniversitelerin sunduğu mali ve akademik avantajlar.

 

IBDP’ye ilişkin görüşler

 

  • "Artık her şey küresel, tüm şirketler daha geniş bakış açılı öğrenciler arıyor. Günümüzde yaklaşım çeşitliliği büyük önem taşıyor. Muhasebe şirketleri, muhasebe diplomasına sahip bir kişi yerine bir tarihçi veya bilim adamı çalıştırmayı tercih ediyor.  Ülkemiz IB sistemine geçmeli."

 

 – Sir Michael Rake, BT Group Yönetim Kurulu Başkanı, IB Konulu RSA Konferansı, 12 Ekim 2009, alıntı: Malvern College IBDP Broşürü (tarihsiz) http://www.malverncollege.org.uk/

 

  • "[Bilgi Kuramı] tüm dünyada tüm okullarda zorunlu olmalı. Sonuçlarından biri daha iyi bir dünya olabilir."

 

İngiliz felsefeci A. C. Grayling’in IB Bilgi Kuramı hakkında görüşü http://www.theguardian.com/

 

  • "IB’nin mükemmel hazırlık kazandırdığı iyi bilinen bir gerçek. IB programında başarı, Harvard’da başarı ile örtüşüyor. Transkriptlerde IB Diploma Programı gördüğümüz zaman memnun oluyoruz."

 

Marlyn Mcgrath Lewis, Öğrenci Kabulden Sorumlu Dekan Yardımcısı, Harvard Üniversitesi, alıntı:  Malvern College IBDP Broşürü (tarihsiz) http://www.malverncollege.org.uk/

 

Ayrıntılı bilgi için;

 

IBO’nun kendi sitesini ziyaret edebilirsiniz: http://ibo.org/diploma/